Prof. Dr. Serdar Pirtini'nin sunduğu "Yakın Geleceğin Pazarlama Trendleri" yoğun katılımla gerçekleşti.

03 Åžubat 2020 Pazartesi

KONTÄ°MDER'den
Prof. Dr. Serdar Pirtini'nin sunduÄŸu
Prof. Dr. Serdar Pirtini'nin sunduÄŸu
Prof. Dr. Serdar Pirtini'nin sunduÄŸu
Prof. Dr. Serdar Pirtini'nin sunduÄŸu

ALGORÄ°TMALAR PAZARLAMA DÜNYASINI YÖNETÄ°YOR

KONTÄ°MDER (Konya Tesisat Ä°nÅŸaat Malzemecileri DerneÄŸi) EÄŸitim Komisyonunun organize ettiÄŸi “Yakın GeleceÄŸin Pazarlama Trendleri” semineri yoÄŸun katılımla dernek merkezinde gerçekleÅŸti. Marmara Üniversitesi ÖÄŸretim Üyesi Prof. Dr. Serdar Pirtini’nin sunduÄŸu seminerde pazarlamada dijital trendler ve algoritmaların pazarlama dünyasındaki etkisi ve önemi ele alındı.
DeÄŸiÅŸimin temel dinamiklerinin üç aÅŸamada gündeme geldiÄŸini belirten Prof. Dr. Serdar Pirtini, birinci dalgada tarım toplumunda tarlayı, ikinci dalgada sanayi toplumunda montaj hattını, üçüncü dalgada bilgiyi iÅŸleyip, yönettiÄŸimize dikkat çekti. Dünya nüfusunun yarısından fazlası 30 yaşının altında olduÄŸunu belirten Pirtini, “Milenyum neslinin yüzde 53'ü "koku duygunu mu, teknolojini mi (internet, cep telefonu, bilgisayar vb.) feda ederdin?" sorusuna "koku duygumu kaybetmeyi tercih ederdim" diye yanıt veriyor. Satın alma kararlarının yüzde 93'ü sosyal medyadan etkileniyor. Mobildeki her ÅŸeyin yaklaşık 2/3 den fazlası video oldu. Uzun zamandır mobil cihazı olan insan sayısı, diÅŸ fırçası olan insan sayısından daha fazla ve artık her üç evlilikten ez az biri onlineda baÅŸlıyor. Dünya nüfusunun neredeyse üçte ikisi en az bir cep telefonu sahibi, yarısından çok fazlası artık en az 1 adet akıllı telefon kullanıyor. Dünya genelinde web trafiÄŸinin yarısından fazlası artık cep telefonundan geliyor.” diye konuÅŸtu.
En iyi dostun arkadaÅŸlarınız, kitaplar, kedi ve köpeklerinizin olduÄŸu dönem geride kaldığını vurgulayan Pirtini, en iyi arkadaşın artık açık ara akıllı telefonlar olduÄŸunu söyledi. Ä°nternetteki marka hakkındaki sohbetler, reklamlardan daha güvenilir bulunduÄŸunu belirten Pirtini, ÅŸöyle konuÅŸtu: “Teknoloji mekanik bir dünyadan dijital bir dünyaya doÄŸru dönüÅŸüyor. Ä°nternet, robotik teknolojiler, akıllı telefonlar, artırılmış gerçeklik, giyilebilir teknolojiler, kod yazımı, sosyal medya, sanal pazarlar, kripto paralar, blokchain teknolojisi üretici ve alıcıların davranış biçimlerini ciddi biçimde etkiliyor.”
Dijital Pazarlama
“Algoritmik pazarlamaya giriÅŸin, yapay zeka eÅŸliÄŸinde kullanılan geliÅŸmiÅŸ pazarlama otomasyonunu öÄŸrenmek üzere iÅŸ ve siyaset dünyası, pazarlama ve satış yöneticileri için kapsamlı bir çalışma niteliÄŸindedir.” diyen Prof. Dr. Serdar Pirtini,  bu çalışmanın, iÅŸ yapma biçimlerimizi ve pazarlama stratejilerini dijital teknik ve yöntemlerle yeni pazarlama öÄŸretisi ve dijitalleÅŸme öÄŸrenimi ile birleÅŸtirdiÄŸini vurguladı. Serdar Pirtini, ÅŸu deÄŸerlendirmeyi yaptı. “Algoritma, teknik anlamda sayısal, hesaba dayalı bir formüldür ama bu, bizim davranışlarımızı, kiÅŸiliÄŸimizi, dünya görüÅŸü ve yaÅŸam tarzımızı tahmin eden bir formül haline gelmiÅŸtir. Amazon ve Netflix, müÅŸterilerinin hangi kitabı okumayı isteyeceklerine ya da hangi filmi ve TV programlarını seyretmek isteyebileceklerine dair çok baÅŸarılı algoritmaları vardır. Facebook’un kullanıcısının hangi haberi takip etmek isteyebileceÄŸine dair algoritması var. Algoritmaların arkasında yatan tüm fikir, her birimize istediÄŸimizi ÅŸeyi tam olarak vermesi: ÅŸirketler için ve bizim için tahminlerden kurtulmak. Büyük Veri, aslında dijital çaÄŸda yaptığımız her ÅŸeyin dijital izler bırakması ve bu izlerin toplanmasıyla elde edilen verileri ifade ediyor. Kartlarımızla yaptığımız her satın alma, Google'a yazdığımız her arama, cep telefonumuz cebimizde olduÄŸunda yaptığımız her hareket, her "BeÄŸeni-like" depolanır.”

HABER HAKKINDA YORUMLAR
KONTÄ°MDER Ãœyesidir.