Prof. Dr. Serdar Pirtini'nin sunduğu "Yakın Geleceğin Pazarlama Trendleri" yoğun katılımla gerçekleşti.

03 Şubat 2020 Pazartesi

KONTİMDER'den
Prof. Dr. Serdar Pirtini'nin sunduğu
Prof. Dr. Serdar Pirtini'nin sunduğu
Prof. Dr. Serdar Pirtini'nin sunduğu
Prof. Dr. Serdar Pirtini'nin sunduğu

ALGORİTMALAR PAZARLAMA DÜNYASINI YÖNETİYOR

KONTİMDER (Konya Tesisat İnşaat Malzemecileri Derneği) Eğitim Komisyonunun organize ettiği “Yakın Geleceğin Pazarlama Trendleri” semineri yoğun katılımla dernek merkezinde gerçekleşti. Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serdar Pirtini’nin sunduğu seminerde pazarlamada dijital trendler ve algoritmaların pazarlama dünyasındaki etkisi ve önemi ele alındı.
Değişimin temel dinamiklerinin üç aşamada gündeme geldiğini belirten Prof. Dr. Serdar Pirtini, birinci dalgada tarım toplumunda tarlayı, ikinci dalgada sanayi toplumunda montaj hattını, üçüncü dalgada bilgiyi işleyip, yönettiğimize dikkat çekti. Dünya nüfusunun yarısından fazlası 30 yaşının altında olduğunu belirten Pirtini, “Milenyum neslinin yüzde 53'ü "koku duygunu mu, teknolojini mi (internet, cep telefonu, bilgisayar vb.) feda ederdin?" sorusuna "koku duygumu kaybetmeyi tercih ederdim" diye yanıt veriyor. Satın alma kararlarının yüzde 93'ü sosyal medyadan etkileniyor. Mobildeki her şeyin yaklaşık 2/3 den fazlası video oldu. Uzun zamandır mobil cihazı olan insan sayısı, diş fırçası olan insan sayısından daha fazla ve artık her üç evlilikten ez az biri onlineda başlıyor. Dünya nüfusunun neredeyse üçte ikisi en az bir cep telefonu sahibi, yarısından çok fazlası artık en az 1 adet akıllı telefon kullanıyor. Dünya genelinde web trafiğinin yarısından fazlası artık cep telefonundan geliyor.” diye konuştu.
En iyi dostun arkadaşlarınız, kitaplar, kedi ve köpeklerinizin olduğu dönem geride kaldığını vurgulayan Pirtini, en iyi arkadaşın artık açık ara akıllı telefonlar olduğunu söyledi. İnternetteki marka hakkındaki sohbetler, reklamlardan daha güvenilir bulunduğunu belirten Pirtini, şöyle konuştu: “Teknoloji mekanik bir dünyadan dijital bir dünyaya doğru dönüşüyor. İnternet, robotik teknolojiler, akıllı telefonlar, artırılmış gerçeklik, giyilebilir teknolojiler, kod yazımı, sosyal medya, sanal pazarlar, kripto paralar, blokchain teknolojisi üretici ve alıcıların davranış biçimlerini ciddi biçimde etkiliyor.”
Dijital Pazarlama
“Algoritmik pazarlamaya girişin, yapay zeka eşliğinde kullanılan gelişmiş pazarlama otomasyonunu öğrenmek üzere iş ve siyaset dünyası, pazarlama ve satış yöneticileri için kapsamlı bir çalışma niteliğindedir.” diyen Prof. Dr. Serdar Pirtini,  bu çalışmanın, iş yapma biçimlerimizi ve pazarlama stratejilerini dijital teknik ve yöntemlerle yeni pazarlama öğretisi ve dijitalleşme öğrenimi ile birleştirdiğini vurguladı. Serdar Pirtini, şu değerlendirmeyi yaptı. “Algoritma, teknik anlamda sayısal, hesaba dayalı bir formüldür ama bu, bizim davranışlarımızı, kişiliğimizi, dünya görüşü ve yaşam tarzımızı tahmin eden bir formül haline gelmiştir. Amazon ve Netflix, müşterilerinin hangi kitabı okumayı isteyeceklerine ya da hangi filmi ve TV programlarını seyretmek isteyebileceklerine dair çok başarılı algoritmaları vardır. Facebook’un kullanıcısının hangi haberi takip etmek isteyebileceğine dair algoritması var. Algoritmaların arkasında yatan tüm fikir, her birimize istediğimizi şeyi tam olarak vermesi: şirketler için ve bizim için tahminlerden kurtulmak. Büyük Veri, aslında dijital çağda yaptığımız her şeyin dijital izler bırakması ve bu izlerin toplanmasıyla elde edilen verileri ifade ediyor. Kartlarımızla yaptığımız her satın alma, Google'a yazdığımız her arama, cep telefonumuz cebimizde olduğunda yaptığımız her hareket, her "Beğeni-like" depolanır.”

HABER HAKKINDA YORUMLAR
KONTİMDER Üyesidir.